Každý nový rok začína Nadácia Detského kardiocentra rozhodovaním sa, ako nasmeruje kampaň na získanie 2% z daní. Riaditeľka nadácie Mária Kadlečíková nám porozprávala, koľko finančných prostriedkov sa ročne podarí získať, aké médiá ku kampani zvolí aj, na čo sú financie z 2% použité.

 

Opäť tu máme obdobie, kedy aj Nadácia Detského kardiocentra zabojuje o 2% z daní. Čo znamenajú pre nadáciu takto získané financie?

Každý začiatok nového roka znamená pre nadáciu veľkú výzvu. Je ňou rozhodnutie, ako nasmerovať oslovenie verejnosti pri asignácii podielu zaplatenej dane tak, aby sme boli zrozumiteľní a poskytli čo najviac informácií o problémoch a nevyhnutných potrebách detí s ochorením srdca. Prostredníctvom takto získaných financií môžeme pomáhať modernizovať technické a prístrojové vybavenie nemocnice, poskytnúť možnosť odborného rastu lekárov a sestier a tiež pomáhať zlepšovať našim srdiečkovým pacientom kvalitu života a pomáhať im rásť.

 

Ako sa rozhodujete, aký spôsob kampane zvolíte?

Po celý rok sa snažíme intenzívne komunikovať s verejnosťou, poskytovať všetky relevantné informácie o aktivitách a efektivite projektov, ktoré realizujeme, a tak sa nám darí preniknúť do sveta našich podporovateľov, či potencionálnych darcov. Chceme, aby mala verejnosť čo najpresnejšie informácie o tom, ako s jej peniazmi pracujeme. Z toho potom vychádzame pri rozhodovaní, koho hlavne chceme osloviť a akou formou.

 

Ako často robíte novú kampaň?

Počas desiatok rokov sme vytvorili niekoľko druhov kampaní, preto máme vďaka tomu v talóne rôzne prezentácie, z ktorých sa nám zatiaľ darí vyberať. Prezentačné materiály, využiteľné aj pre mediálne účely, nie je možné vytvárať pravidelne. Na to nie sú finančné prostriedky. Preto využívame už existujúce materiály s vhodnou kombináciou ich predkladania v éteri.

 

Pri svojich kampaniach často spolupracujete aj so známymi tvárami. Prečo je to tak?

Mnohé tváre z televíznych obrazoviek sú už dnes našimi priateľmi. Pracujú s nami radi a sú spriaznenými dušami našich malých pacientov, často aj ich rodičov, ale aj personálu kardiocentra. Vedia, ako osloviť tých, ktorých osloviť v kampani potrebujeme. Sme im za túto priazeň nesmierne vďační a úprimne sa z tohto priateľstva tešíme.

 

Mali ste však už aj kampaň, v ktorej „hrali“ skutoční lekári a skutoční malí pacienti. Aké bolo nakrúcanie?

Bolo to skutočne čarovné, lebo z videí bolo cítiť ten krásny vzťah lekára a malého drobca s chorým srdiečkom, ich vzájomnú empatiu aj blízkosť. Túto kampaň mám obzvlášť rada a stretneme sa s ňou aj v tomto roku.

 

Televízia a rádiá sú stále najsilnejším médiom. Využívate ich čo najviac alebo len okrajovo?

Áno, uvedomujeme si to a snažíme sa spolupracovať s konkrétnymi médiami, no nie všetky sú pre nás finančné dostupné. Musíme často od niektorých spoluprác odstúpiť, nakoľko si to nemôžeme dovoliť. Na druhej strane sme však iným médiám vďační za ich ústretovosť a láskavosť.

 

Vsádzate aj na onlinovú reklamu? Dnes je online svet veľkým ťahákom najmä pre mladých prosperujúcich a aktívnych ľudí.

Online priestor je pre nás najsilnejším partnerom a myslím si, že to mnohí dôležití darcovia aj oceňujú. Počítač máme na stole od rána do večera a všetky správy a informácie hľadáme v ňom. Preto sa aj my snažíme v online priestore zviditeľniť problematiku detskej kardiológie a potrebu pomáhať jej pacientom.

 

Akú sumu z celkovo získaných finančných prostriedkov Nadácie DKC tvoria 2% z daní?

Je to suma, bez ktorej si nevieme predstaviť existenciu našej pomoci. V posledných rokoch sme získali v priemere 150 000 Eur ročne.

 

Čo za získané 2% z daní každoročne nadácia zakupuje?

Držíme sa účelu uvedeného v nadačnej listine, čo je aj povinnosťou pri investovaní týchto prostriedkov. To znamená, že sa podieľame na zakupovaní prístrojov v rámci Detského kardiocentra, poskytujeme finančnú podporu odbornému personálu DKC na vzdelávacie účely, vytvárame priaznivé nemocničné podmienky pre pacientov a ich rodičov. Podpora tiež smeruje aj k pomoci rodinám pacientov pri zaraďovaní detí do života v oblasti vzdelávania, pohybových aktivít a iné.

 

V dnešnej náročnej dobe nie je jednoduché získať financie. Ako to robíte?

Určite nám pomáha transparentnosť, lebo ak nám nebude verejnosť a partneri dôverovať, lebo nebudú vidieť, že peniaze skutočne investujeme pre choré deti a pomoc nemocnici, tak nám nikto nič nedá. Preto sme sa rozhodli aj pre vydávanie časopisu „Srdce je život“, aby sme mali zdroj informácii pre každého, kto má záujem dozvedieť sa o nás čo najviac a pomáhať nám. Som vďačná všetkým, ktorí dodnes pomohli akoukoľvek čiastkou našim malým bojovníkom, lebo žijeme dobu, kedy je to stále nevyhnutné.