Vzdelávacie centrum KRTKO (Trenčín a okolie)

V našom Vzdelávacom centre KRTKO sa za posledný rok podarilo urobiť ďalšie krôčiky v oblasti podpory detí s ochorením srdiečka. Naša práca zahŕňa nielen pedagogickú pomoc, ale aj psychologickú podporu a intervencie, ktoré sa ukazujú ako nevyhnutné pre harmonický rozvoj detí. Vnímame veľký záujem zo strany rodičov o konzultácie a psychickú podporu v náročných situáciách, ktorú sme im poskytovali prakticky 24/7 podľa ich potrieb. Odmenou nám bola veľká vďačnosť a zlepšenie situácie detí, či už v oblasti vzdelávania alebo výchovy, ako aj eliminácia ťažkostí, s ktorými sa rodiny stretávali.

Deti k nám prichádzajú pravidelne a s úsmevom, čo je pre nás tou najlepšou spätnou väzbou. Aj rodičia oceňujú komplexný prístup, ktorý im prinášame. Podľa možností a zdravotného stavu detí sme ich prizývali na spoločné stretnutia a podujatia, aby sme im priniesli radosť a nové zážitky. V spolupráci so športovým klubom ŠK Srdiečko a Súkromnou materskou školou Slimáčik sme napríklad zorganizovali milú letnú olympiádu, ktorá bola veľkým úspechom.

Dôležitou súčasťou našej práce je neustále vzdelávanie a rozširovanie odborných zručností. Zakúpili sme diagnostické materiály a absolvovali k nim odborné zaškolenia v Prahe, ktoré síce stáli nemalé finančné prostriedky, no sú vysoko odborného charakteru a na kvalitu si u nás v KRTKOVI vždy potrpíme. Tieto materiály sú najnovšie a vychádzajú z výskumných štúdií.

Využívame aj inovatívne technológie, aby sme deti motivovali k práci a ukázali im správne využívanie moderných možností. Kladieme veľký dôraz na evidence-based metódy a multidisciplinárny prístup, ktorý prináša efektívne výsledky. Máme rôzne nápady na rozšírenie našich služieb na základe potrieb rodičov a detí a veríme, že sa nám ich podarí vďaka podpore realizovať už v budúcom roku. Naša vízia je jasná – prinášať deťom a ich rodinám lepšiu kvalitu života, podporu a nádej na  “Život naplno”.

 

Katarína Maceková (východné Slovensko)

S deťmi sa mi pracuje veľmi dobre a máme veľmi pekné vzťahy aj s rodičmi.

Jarko – síce je to k nemu ďalej, ale keď tam prídem, teší sa celá rodina a vítajú ma ako vlastnú. S Jarkom pracujem hlavne kvôli nesprávnej výslovnosti. V škole sa mu darí dobre, snaží sa.

Elka – je to veľmi šikovné dievčatko. Práve ju zaujali virtuálne okuliare a rada s nimi pracuje.

Vojtík – je to nový chlapček, ale veľmi si spolu rozumieme. Veľmi rád sa rozpráva a vypytuje. Tiež spolu riešime aj logopedické nedostatky.

Boris – pracujeme spolu prevažne online, ale ten čas je využitý plnohodnotne. Pracujeme interaktívne, čítame rozprávky, vyrábame rôzne výtvarne projekty.

Matejko – je to tohtoročný prváčik, tak máme na čom pracovať. Často je chorý, tak tiež to riešime online hodinami.

Matiasko – je to veľmi nezbedný chlapček a práve jeho som zaujala logickými úlohami, stavebnicami a rád pracuje aj s virtuálnymi okuliarmi.

Timea – vyrastá v centre pre rodiny a o to je radšej, keď k nej prichádza niekto “z vonku”. Rada číta, kreslí, stavia stavebnice alebo sa len tak rozpráva.

 

Peter Vácha (západné Slovensko)

Stella – je to veľmi milé a usilovné dievča, aktuálne je žiačkou 3. ročníka ZŠ. Ide o žiačku  so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a našim hlavným cieľom je kompenzovať poruchy učenia. Najväčší pokrok zaznamenala Stellka v oblasti matematických operácií, v ktorých má v zmysle diagnostických testov ťažkosti. Pravidelnými cvičeniami Stelka získava sebadôveru a zlepšuje úspešnosť riešenia matematických zadaní. Koordinujeme spoluprácu aj so základnou školou.

Emmka – stretnutia sú primárne zamerané na zvládanie školských povinností. Emmka robí pokrok v oblasti anglického jazyka. Darí sa nám zlepšovať čítanie s porozumením. Zameriavame sa na úlohy  na logické myslenie.  Celkovo Emmka napreduje a postupne preberá zodpovednosť za svoje napredovanie. Sama aktívne vie definovať oblasti, v ktorých potrebuje pomoc a podporu.

Tamarka – navštevuje špeciálnu školu. Pracujeme na rozvoji sociálnych zručností. Celkovo Tamarka napreduje v rámci svojich možností. Počas školského roka sa zameriavame na podporu plnenia školských povinností.  Tamarka na stretnutiach usilovne spolupracuje pri vypracovaní školských zadaní.

Erik – navštevuje prvý ročník základnej školy. Školské povinnosti zvláda výborne. Na stretnutiach realizujeme podporné aktivity zamerané na úspešné zvládanie školskej prípravy, darí sa mu, pochvala ho motivuje. Zároveň realizujeme rôzne špeciálnopedagogické aktivity. Erik je úspešný, rád robí aj úlohy na rozvoj logického myslenia. Je potrebná podpora v oblasti emocionálneho prežívania. Výborne číta s porozumením.

Samko – navštevuje ZŠ, 3.ročník. Počas stretnutí sa zameriavame na podporu plnenia školských povinností. Občas je nutná intenzívna motivácia v dôsledku prevládajúcej hyperaktivity. Zároveň realizujeme rôzne špeciálnopedagogické aktivity, zamerané na rozvoj logického myslenia. Napriek vplyvu rozptýlenej pozornosti je Samko úspešný i vďaka podpornému domácemu prostrediu. Samko sa veľmi snaží, v škole dosahuje výborné výsledky a výborne číta.

Jakubko – je už takmer rok hospitalizovaný na Oddelení kardiológie Detského kardiocentra v Bratislave, kde čaká na operačný výkon. Plnenie školskej dochádzky je realizované tiež v nemocničnom prostredí v rozsahu 2 hodín denne. Naše stretnutia sú zamerané na podporu upevňovania školských zručností.  Jakubko sa na stretnutia teší, občas je potrebná intenzívna motivácia v dôsledku dlhodobej hospitalizácie. V prípade potreby realizujeme rôzne špeciálnopedagogické aktivity zamerané na logické myslenie, postreh a hlavne relaxáciu.

 

Jana Váchová (západné Slovensko)

Marcusko – urobil veľké pokroky, najmä čo sa týka poznávacích procesov, výrazným spôsobom sa zlepšilo jeho porozumenie. Má zmysel pre humor, na moje návštevy sa vždy teší, pracuje rád.

Nina – Ninka sa na stretnutia teší, je už v druhom ročníku, pracujeme veľa na motivácii k čítaniu, lebo číta veľmi nerada. Rada sa hrá rôzne poznávacie hry, kde si trénujem pamäť a pozornosť.

Mia – Mia sa na stretnutia veľmi teší, trénujeme čítanie, pretože číta veľmi slabo. Pri čítaní používame čítacie okienko, pravdepodobne sa u nej vyskytne porucha čítania. Mia je veľmi milé dievča, zdôveruje sa mi so všetkým, čo sa udeje v škole, rada rozpráva rôzne príhody a vymýšľa aj ona sama aktivity, ktoré chce, aby sme spolu robili.

Kristínka – navštevuje špeciálnu školu. Tento školský rok sme začali skúšať aj aktivity s virtuálnou  realitou Cognity. Kristínka je okuliarmi fascinovaná, bavia je relaxačné a distrakčné hry. Snažíme sa vždy urobiť si aj domáce úlohy, ich písanie trvá dlho, je ťažké ju k nim motivovať.

Hanna – Hanka je v období puberty,  v škole pracuje s asistentkou. Prípravu na vyučovanie zvláda dobre, často sa uzatvára do svojho sveta. Baví ju virtuálna realita, ale často sa chce rozprávať len tak o hocičom. Zdôveruje sa mi s vecami zo školy, o vzťahoch s kamarátkami a teší sa našim stretnutiam.